Letka vyradí posledný Jakovlev. Skončí v Žiline.

Po tom čo Letka MV vyradila minulý rok prvý Jakovlev 40 registrácie OM-BYE, ukončí prevádzku aj druhého lietadla tohoto typu. Jakovlev 40 registrácie OM-BYL by podľa našich informácii mal byť už budúci týždeň vyradený a preletený do Žiliny, kde by mal slúžiť ako učebná "pomôcka" pre žiakov žilinskej univerzity. Ostáva tak posledný týždeň odfotiť si tento dosluhujúci typ. Po vyradení Jakovlevu zo slovenskej vládnej letky ostane v rámci EÚ už len jediný prevádzkovateľ tohoto typu - tým je armáda ČR ktorá prevádzkuje jeden Jakovlev 40.

 

 

 

Súviciace články

  • Bratislavské letisko kvôli rekonštrukcii uzavrie dráhu

    Bratislavské letisko kvôli rekonštrukcii uzavrie dráhu

    Aj tento rok bratislavské letisko pokračuje v rekonštrukcii svojich vzletových a pristávacích dráh. Ako prvá na rad príde dráha 13-31, ktorú letisko uzavrie na 1,5 mesiaca už od budúceho týždňa. Odstávka začne od 3. apríla od 7:30 a potrvá do 18. mája do 18:00. Počas tohoto obdobia sa bude pokračovať vo výmene betónových platní dráhy, ktoré sú na konci svojej životnosti. Všetky lety budú počas rekonštrukcie pristávať a vzlietať z dráhy 04-22, čo môže spôsobiť zvýšenú hlukovú záťaž pre obyvateľov Ivánky pri Dunaji, Vrakune a Podunajských biskupíc. 

     

    Prvý rok spoločnosti Wizz Air v Bratislave

    Prvý rok spoločnosti Wizz Air v Bratislave

    Letecká spoločnosť Wizz Air oslavuje prvý rok pôsobenia na letisku v Bratislave. Nielen pri tejto príležitosti sa v piatok 10.marca konala tlačová konferencia na letisku Bratislava za účasti komunikačnj manažérky Wizz Air - p. Soriny Ratz a generálneho riaditeľa Letiska M.R.Štefánika - p. Ivana Trhlíka. Dôvodov na tlačovú konferenciu dnes bolo hneď viacero - okrem ohlásenia novej linky z Bratislavy do Sofie sa konal zároveň aj inauguračný let na linke z rumunského Klužu do Bratislavy.

     

    Wizzair ohlásil v poradí 6. linku z Bratislavy

    Wizzair ohlásil v poradí 6. linku z Bratislavy

    Maďarský nízkonákladový dopravca Wizzair dnes v Bratislave usporiadal tlačovú konferenciu, na ktorej zhodnotil svoj prvý rok v Bratislave a tiež slávnostne privítal prvý let na linke z rumunského Cluj-Napoca do Bratislavy. Zároveň ohlásil svoju ďalšiu expanziu. Po tom, čo ohlásil postupne linky do Skopje, Kieva, Tuzly, Cluj-Napoca a Varšavy, dnes ohlásil aj novú linku z Bratislavy do Sofie. O tejto destinácii sa v kuloároch povrávalo už dlhšie a pôvodne bolo plánované že bude prevádzkovaná už od leta 2016.

  • Letka vyradí posledný Jakovlev. Skončí v Žiline.

    Letka vyradí posledný Jakovlev. Skončí v Žiline.

    Po tom čo Letka MV vyradila minulý rok prvý Jakovlev 40 registrácie OM-BYE, ukončí prevádzku aj druhého lietadla tohoto typu. Jakovlev 40 registrácie OM-BYL by podľa našich informácii mal byť už budúci týždeň vyradený a preletený do Žiliny, kde by mal slúžiť ako učebná "pomôcka" pre žiakov žilinskej univerzity. Ostáva tak posledný týždeň odfotiť si tento dosluhujúci typ. Po vyradení Jakovlevu zo slovenskej vládnej letky ostane v rámci EÚ už len jediný prevádzkovateľ tohoto typu - tým je armáda ČR ktorá prevádzkuje jeden Jakovlev 40.

     

    Bratislava získa od jesene 2 nové destinácie

    Bratislava získa od jesene 2 nové destinácie

    Írsky nízkonákladový dopravca Ryanair dnes na tlačovej konferencii ohlásil dve nové destinácie z Bratislavy. Stávajú sa nimi Bologna v Taliansku a Solún (Thessaloniki) v Grécku. Obe destinácie budú prevádzkované 2x týždenne a v predaji by mali byť už v priebehu tohoto týždňa. 

    Viedenské letisko nesmie postaviť tretiu dráhu

    Viedenské letisko nesmie postaviť tretiu dráhu

    Odporcovia tretej dráhy na viedenskom letisku dnes môžu oslavovať - Najvyšší správny súd totiž dnes rozhodol, že vplyv tretej dráhy na životné prostredie by bol príliš veľký a jej výstavbu nie je možné povoliť. Pre viedenské letisko sa tak minimálne nateraz stáva výstavbe tretej dráhy nereálnou. Vo svojom rozhodnutí súd prihliadal na očakávané značné zvýšenie emisii CO2, zvýšený hluk ako aj iné negatívne dôsledky pre životné prostredie spôsobené výstavbou tretej dráhy.

     

    Viedenské letisko pritom už v súčasnosti počas špičky dosahuje limity dráhového systému a to aj pri ideálnom počasí. Pri priemernom medziročnom náraste počtu cestujúcich o 3,8% by letisko už v roku 2025 využívalo 37 miliónov cestujúcich. Počet pohybov by vďaka očakávanému využívaniu väčších typov lietadiel či väčšej vyťaženosti rástol pomalšie (letisko očakáva medziročný nárast o 2,1%), no aj napriek tomu by v roku 2025 narazilo na svoje kapacitné limity. 

     

    Z negatívneho rozhodnutia môže v budúcnosti profitovať aj letisko v Bratislave, ktoré môže dopravcom ponúknuť svoje dostupné kapacity. Naopak, viedenské letisko bude pre nedostupnosť slotov nútené odmietať nové lety dopravcov alebo ich nútiť lietať v pre cestujúcich neatraktívnych časoch. V budúcnosti by tak mohla byť opätovne aktuálna aj otázka užšej spolupráce medzi oboma letiskami.

  • Zatiaľ žiadne komentáre. Buďte prvý

Pridajte váš komentár

Pridaj komentár ako hosť

0 / 1500 Character restriction
Your text should be less than 1500 characters