Letecký útvar MV dnes vo večerných hodinách prevzal Airbus 319-115CJ registrácie G-NMAK od spoločnosti Twinjet. Lietadlo výrobného čísla 2550 prvý krát vzlietlo 15. septembra 2005 a o 12 dní neskôr bolo prevzaté spoločnosťou Twinjet, ktorá ho prevádzkovala do dnešného dňa pre kuwaitskú spoločnosť Al Kharafi Aviation 2000 Ltd.   Lietadlo bolo zakúpené ako náhrada za súčasný Tupolev 154M a kúpna cena za Airbus bola dohodnutá na úrovni 41 999 000 EUR. Lietadlo po prílete do Bratislavy v štvrtok bude preletené do Ostravy, kde dostane nový náter.

 

 

Ten bol vybraný spomedzi viacerých návrhov, pričom podľa našich informácií by podľa víťazného návrhu malo lietadlo na smerovke niesť trikolóru slovenskej vlajky ako aj štátny znak a na trupe by mala byť znázornená aj podobizeň generála M.R. Štefánika.

 

Flotilu vládnej letky by mali následne rozšíriť aj dve lietadlá Fokker 100 spoločnosti M-Jet, ktoré v súčasnosti sú už značnú dobu odstavené na bratislavskom letisku. Tieto by mali nahradiť už dosluhujúce Jakovlevy JAK-40.

 

 



Author:

Maroš Marko



Komentáre ( 4 )

  • Na to čo sa v tomto štáte rozkradne, mohli kúpiť aj nové lietadlá, treba aj na leasing. Nie som zástanca kupovania dvadsaťročných lietadiel, ktoré aj tak budú musieť po svojej životnosti nahradiť.

    0 Like Short URL:
  • Hosť - míša

    Myslím si, že si alespoň Vaše vláda nehraje, že má na nové. Aby mi papaláši lítali v posledním modelu éra a nebylo na penze by mě krklo více. Tohle vnímám spíš jako zodpovědný krok. Buďte rádi.

    0 Like Short URL:
  • Hosť - Robert

    Taky vnímám pořízení staršího A319 jako celkem zodpovědný krok... Jen mi není jasné k čemu budou další dva Fokkery 100. Píšete, že nahradí dva Jak-40, ale přeci jenom je to větší letadlo. Nestačil by Slovensku jeden A319 a jeden menší bizjet?

    0 Like Short URL:
  • Hosť - Marek

    Myslím si, že krok to bol zodpovedný, ale už o rok bude musieť lietadlo podstúpiť štandardnú 12-ročnú a 6 ročnú prehliadku, ktorá je z tých drahších a dúfajme, že predchádzajúci operátor prevádzkoval a servisoval lietadlo poctivo. Prípadné nálezy môžu byť tiež poriadne drahé. Zasa výhodou je, že by malo byť po generálke podvozkov, ktorá sa štandardne robí po 10-tich rokoch.

    0 Like Short URL:
Ak chcete komentovať, musíte sa prihlásiť
Powered by Komento