Po tom čo Air Berlin predal svoju dcérsku spoločnosť NIKI, prichádza v nej k výrazným zmenám v letovom poriadku. Dopravca sa vzhľadom na nastávajúcu fúziu s nemeckým chartrovým dopravcom TUIfly sa aj NIKI rozhodol zmeniť svoju stratégiu a ešte v rámci zimného letového poriadku zruší všetky svoje pravidelné linky okrem letov na Mallorku. Všetky ostatné pravidelné linky dopravca začne postupne rušiť od 30. januára. Konkrétne sa jedné o lety z Viedne do Paríža, Nice, Barcelony, Madridu, Valencie, Štokholmu, Hamburgu, Milána, Ríma, Hannoveru či Zurichu. Posledná linka ktorá bude zrušená je linka z Viedne do Abu Dhabi ktorá bude prevádzkovaná do 6. marca.

 

Na časti zrušených liniek začne naopak lietať dcérska spoločnosť Lufthansy - Eurowings, ktorá si od skupiny Air Berlin prenajala celkovo 33 Airbusov 319/320. Ďalšiu časť liniek prevezme pre zmenu Austrian, ktorý si od Air Berlinu prenajal 5 Airbusov na 6 rokov (rovnako ako Eurowings)

 

Niki by tak od marca mal prevádzkovať len lety do dovolenkových destinácii či charterové lety pre cestovné kancelárie. Vo flotile bude následne prevádzkovať len Airbusy 321. Predpokladá sa však, že aj po fúzii s TUIfly bude zachovaná obchodná značka Niki a dopravca si udrží aj rakúske AOC.



Author:

Maroš Marko



Súviciace články

  • Niki si prenajme Boeing 737 od Go2Sky

    Niki si prenajme Boeing 737 od Go2Sky

    Rakúsky dopravcy Niki si prenajme Boeing 737-800 od spoločnosti Go2Sky s registráciou OM-GTF. Prenájom na báze ACMI by mal trvať minimálne do konca apríla, s opciou na predĺženie do konca mája. Správu priniesol rakúsky portál austrianaviation.net. Niki v súčasnosti prevádza viacerými strategickými zmenami, v rámci ktorých sa chce koncentrovať prioritne na turistické destinácie. Ukončil tak prevádzku pravidelných liniek do viacerých európskych miest a zjednocuje flotilu, ktorá by mala pozostávať len z Airbusov 321, ktoré prídu z flotily Air Berlinu. Naopak Airbusy 319 či 320 ktoré má vo flotilie Niki putujú k Air Berlinu.  Vyzerá že práve táto výmena lietadiel medzi oboma spoločnosťami nefunguje podľa plánov a Niki tam musel voľnú kapacitu hľadať u iných spoločností.

    Viedenské letisko nesmie postaviť tretiu dráhu

    Viedenské letisko nesmie postaviť tretiu dráhu

    Odporcovia tretej dráhy na viedenskom letisku dnes môžu oslavovať - Najvyšší správny súd totiž dnes rozhodol, že vplyv tretej dráhy na životné prostredie by bol príliš veľký a jej výstavbu nie je možné povoliť. Pre viedenské letisko sa tak minimálne nateraz stáva výstavbe tretej dráhy nereálnou. Vo svojom rozhodnutí súd prihliadal na očakávané značné zvýšenie emisii CO2, zvýšený hluk ako aj iné negatívne dôsledky pre životné prostredie spôsobené výstavbou tretej dráhy.

     

    Viedenské letisko pritom už v súčasnosti počas špičky dosahuje limity dráhového systému a to aj pri ideálnom počasí. Pri priemernom medziročnom náraste počtu cestujúcich o 3,8% by letisko už v roku 2025 využívalo 37 miliónov cestujúcich. Počet pohybov by vďaka očakávanému využívaniu väčších typov lietadiel či väčšej vyťaženosti rástol pomalšie (letisko očakáva medziročný nárast o 2,1%), no aj napriek tomu by v roku 2025 narazilo na svoje kapacitné limity. 

     

    Z negatívneho rozhodnutia môže v budúcnosti profitovať aj letisko v Bratislave, ktoré môže dopravcom ponúknuť svoje dostupné kapacity. Naopak, viedenské letisko bude pre nedostupnosť slotov nútené odmietať nové lety dopravcov alebo ich nútiť lietať v pre cestujúcich neatraktívnych časoch. V budúcnosti by tak mohla byť opätovne aktuálna aj otázka užšej spolupráce medzi oboma letiskami.

    A350 pre China Airlines

    A350 pre China Airlines

    Dňa 10.1.2017 sa začína nová éra cestovania aj pre cestujúcich leteckej spoločnosti China Airlines na linke z Taipei do Viedne a späť. Na pravidelnej linke CI63 / CI64 bude od dnes 3x do týždňa lietať novinka v ich flotile Airbus A350-900XWB.

     

  • Niki končí s väčšinou pravidelných liniek

    Niki končí s väčšinou pravidelných liniek

    Po tom čo Air Berlin predal svoju dcérsku spoločnosť NIKI, prichádza v nej k výrazným zmenám v letovom poriadku. Dopravca sa vzhľadom na nastávajúcu fúziu s nemeckým chartrovým dopravcom TUIfly sa aj NIKI rozhodol zmeniť svoju stratégiu a ešte v rámci zimného letového poriadku zruší všetky svoje pravidelné linky okrem letov na Mallorku. Všetky ostatné pravidelné linky dopravca začne postupne rušiť od 30. januára. Konkrétne sa jedné o lety z Viedne do Paríža, Nice, Barcelony, Madridu, Valencie, Štokholmu, Hamburgu, Milána, Ríma, Hannoveru či Zurichu. Posledná linka ktorá bude zrušená je linka z Viedne do Abu Dhabi ktorá bude prevádzkovaná do 6. marca.

     

    Na časti zrušených liniek začne naopak lietať dcérska spoločnosť Lufthansy - Eurowings, ktorá si od skupiny Air Berlin prenajala celkovo 33 Airbusov 319/320. Ďalšiu časť liniek prevezme pre zmenu Austrian, ktorý si od Air Berlinu prenajal 5 Airbusov na 6 rokov (rovnako ako Eurowings)

     

    Niki by tak od marca mal prevádzkovať len lety do dovolenkových destinácii či charterové lety pre cestovné kancelárie. Vo flotile bude následne prevádzkovať len Airbusy 321. Predpokladá sa však, že aj po fúzii s TUIfly bude zachovaná obchodná značka Niki a dopravca si udrží aj rakúske AOC.

    S7 Airlines začnú lietať do Viedne

    S7 Airlines začnú lietať do Viedne

    Ruský dopravca S7 Airlines spojí so začiatkom letného letového poriadku Viedeň s moskovským letiskom Domodedovo. Od 26. marca bude na tejto trase lietať 7x týždenne s Airbusom A319. Lety budú vo Viedni pristávať o 17:00 a odlet späť do Moskvy je plánovaný na 17:55. Po vyše ročnej prestávke tak nahrádza na tejto linke skrachované Transaero. Je možné že nová linka bude mať vplyv aj na obsadenosť letov ruského nízkonákladového dopravcu Pobeda, ktorý prevádzkuje lety z Moskvy do Bratislavy, pričom značná časť cestujúcich pokračuje autobusovým spojením ďalej do Viedne. Nové lety S7 Airlines však môžu pre cestujúcich predstavovať cenovo dostupnú a hlavne priamu alternatívu k letom Pobedy.

    Rakúsky Niki mení majiteľa

    Rakúsky Niki mení majiteľa

    Nemecká letecká spoločnosť ktorá vlastní okrem iného aj rakúsku spoločnosť Niki sa rozhodla predať 49% podiel spoločnosti Niki. Ten za sumu 300 miliónov EUR kupuje spoločnosť Etihad. Cieľom transakcie je primárne poskytnúť spoločnosti Air Berlin finančnú injekciu, ktorú nutne potrebuje na to, aby vedela prežiť stratovú zimnú sezónu. Zároveň sa Air Berlin chce viac koncentrovať na klasický model sieťového dopravcu a predajom Niki sa zbavuje častí koncernu, ktoré sa koncentrovaly na sezónne dovolenkové destinácie. 

  • Zatiaľ žiadne komentáre. Buďte prvý
Ak chcete komentovať, musíte sa prihlásiť
Powered by Komento