U každého spottera skôr či neskôr nastane čas, kedy viac menej vyčerpá možnosti nafotiť zaujímavé lietadlá na letiskách v jeho okolí. Riešením je cestovať na vzdialenejšie letiská a rozšíriť svoj spotterský horizont. Tak to bolo aj v mojom prípade, keď som posupne chodil fotiť na čoraz vzdialenejšie európske letiská. Ale či už to je Amsterdam, Londýn, Frankfurt – postupne aj tu vyčerpáte ich možnosti a budete donútený ísť ešte ďalej. Mňa to v tomto prípade zavialo naozaj ďaleko – až do Argentíny.

Čítať ďalej

V prvej časti som začal svoje rozprávanie o spotterskom výlete do Paríža, ktorý som absolvoval na prelome augusta a septembra 2013. Venoval som sa letisku Charles de Gaulle, konkrétne Terminálom 1 a 3. Tieto poskytujú pre spottera veľmi zaujímavý mix najmä zahraničných spoločností. Lety kľúčového dopravcu Air France a jeho partnerov sú však odbavované v južnej časti letiska CDG, kde sa rozprestiera rozsiahly komplex Terminálu 2. Ten na rozdiel od jednotky bol od začiatku koncipovaný ako modulový a postupne sa rozrastá (a modernizuje). Jeho jednotlivé časti sú označené písmenami A až G a sú vždy situované v dvojiciach oproti sebe, pričom medzi nimi sa nachádzajú prístupové komunikácie.

Čítať ďalej

Už dlhší čas som uvažoval o návšteve západnej časti USA, konkrétne Los Angeles a Las Vegas. Podarilo  sa mi kúpiť spiatočnú letenku na trase VIE-LHR-LAX / LAS-LHR-VIE za veľmi výhodnú cenu cez BA/AA a rodinný výlet so spottingom bol na svete .

 

Čítať ďalej

Keď som na jar 2013 musel zmeniť zamestnanie, samozrejme nie z vlastnej vôle, ale to by bolo na iný príbeh, skomplikovalo to moju situáciu so spotterskými výletmi. V stabilnom zamestnaní som vedel, kedy som ako vyťažený, koľko dovolenky mám k dispozícii, kedy mi vedenie firmy umožní odcestovať preč. V novej situácii som nevedel nič a v prvom rade som musel riešiť otázku zamestnania. Ako pevný bod svojho spotterského programu na rok 2013 som už mal zakúpený výlet do Kórejskej ľudovodemokratickej republiky (písal som o ňom dávnejšie) na september, zvyšok plánov som musel prispôsobiť aktuálnym možnostiam. Ani po nástupe do nového zamestnania som nemohol cestovať ako predtým, k nejakým výletom som sa mohol dostať až po skončení skúšobnej doby. Tá koncom leta 2013 pominula, a tak som hľadal možnosti kam narýchlo „vybehnúť“.

Čítať ďalej

Paríž, Mníchov, Frankfurt či Amsterdam. To sú u našich spotterov často skloňované odpovede na otázku kam sa chystajú vyraziť za lietadlami. V súčasnosti sú to naozaj dostupné destinácie, ktoré viete relatívne rýchlo a komfortne navštíviť aj autom. Ponúkajú naozaj zaujímavú premávku a pre našinca sú určite atraktívne. Omnoho zriedkavejšie počuť odpoveď, že niekto plánuje návštevu nejakého letiska na východ od Bratislavy. Dostupnosť autom je omnoho horšia, do niektorých destinácii treba víza a niekde to so spottingom nie je tak jednoduché. Našťastie, podstatne lepšie možnosti vydať sa aj do exotických destinácii na Balkáne či na Ukrajinu nám prinášajú nové linky Wizzairu. Jednou z nich je od decembra aj linka do Kyjeva. A napriek situácii u našich východných susedov si tu spotter príde na svoje.

Čítať ďalej

Ako som už spomínal v predchádzajúcej časti, blízko centra Bangkoku sa nachádza aj druhé letisko Don Mueang. Správnejšie by malo znieť prvé, nakoľko až do otvorenia Suvarnabhumi slúžilo ako jediný vzdušný prístav thajskej metropoly. Potom jeho význam oslabol takmer na nulu a zdalo sa, že v prevádzke zostane maximálne jeho vojenská časť, avšak z dôvodu preplnenia nového letiska prakticky hneď po jeho otvorení sa niektoré vnútroštátne lety presunuli naspäť. Po rýchlom vzostupe low-cost dopravcov v juhovýchodnej Ázii nabral Don Mueang svoj druhý dych a dnes je významným uzlom nízkonákladových dopravcov. V minulom roku na ňom odbavili 21,5 milióna cestujúcich, čo je oproti 2,5 miliónu v roku 2009 neuveriteľný nárast.

 

Čítať ďalej

Letisko Madrid Barajas každoročne usporadúva pre fanúšikov letectva a spotterov tzv. spotting day. Koná sa vždy len 1 raz do roka . Tento rok  6.5.2016 sa konal už VII. ročník spotting day .

Čítať ďalej

V druhej časti svojho Trip reportu som skončil opisom fotopozícií na letisku Singapúr-Changi, druhej zastávke mojej okružnej cesty po niekoľkých krajinách juhovýchodnej Ázie. Spomínal som, že z rannej strany je fotografovanie v prípade lietania v smere 02 prakticky nemožné, čo bola veľká škoda, nakoľko práve rána a predpoludnia boli v Singapúre viac-menej slnečné. To sa však nedá povedať o popoludniach a večeroch a tu sa dostávam k chybičke krásy inak veľmi dobrej popoludňajšej pozície. Nakoľko Singapúr leží v srdci tropického pásma, vlhkosť vzduchu je tu vysoká a pokiaľ človek nemá vyslovene šťastie, slnečné ráno a predpoludnie sa spravidla zmení na oblačné popoludnie a večer, často sprevádzané búrkami alebo prehánkami.

Čítať ďalej

 

 

Najnovšie fotky

Očakávame

No events

Najnovšie komentáre

Hosť - cilit
až na drobnosť, že prof. Bondarenko nie je v skutočnosti žiaden graduovaný profesor, lebo titul si k...
Hosť - Patrik
Kedy sa môžeme tešiť na zhodnotenie roka 2016 a výhľad na rok 2017?
Hosť - 737spotter
Videl som aj zábery zo strechy samotného terminálu. Zaujímalo by ma, ako sa tam dá dostať.
Hosť - vladoTT
Škoda zrušenia Luttonu a zredukovania letov na Stansted.....vysledky mohli byť ešte lepšie
Hosť - Patrik
Je niečo nové ohľadom liniek do Beirútu a Teheránu (podľa vyjadrenia riaditeľa mal Beirút už začať l...
Hosť - Ivo
Len jeden detail na doplnenie - Ryanair okrem Eilatu otvorí aj Niš
Hosť - Janko Palo
Hosť - Calab
Suhlasim s autorom clanku. Politici vo svojej nemohucnosti a absolutnej zufalosti namiesto toho aby ...