Viedenské letisko minulý rok môže považovať za úspešný nakoľko napriek ekonomickej kríze zaznamenalo relatívne vysoký rast a letiskom prešlol takmer 19,7 mil. cestujúcich, čo je historicky druhý najvyšší počet. Tento rok by Schwechatom malo prejsť rekordných vyše 20 mil. cestujúcich a prispieť k tomu by mali aj novinky v letnom letovom poriadku.

Korean Air v súčasnosti prevádzkuje do Viedne radu cargo letov s Boeingmi 747-400 avšak na pravidelnej linke využíva Boeing 777. Ten od 29.5. do 25.8. nahradí väčší Boeing 747-400 pre zmenu aj vo verzii pre cestujúcich..

Kapacitu zvýši dočasne aj Eva Air ktorý vymení od konca februára do konca apríla doterajší A330 s väčším Boeingom 777.

Dočasne dojde aj k zmene typu na linke kanadského Air Transatu ktorý z Viedne prevádzkuje lety do Montrealu a Toronta od 26.5, pričom na prvých dvoch rotáciach sa vo Viedni ukáže A330 namiesto bežného A310.

Výrazne posilní svoju pozíciu vo Viedni aj spoločnosť Emirates ktorá od 27. Marca pridá druhý denný let každý utorok, stredu piatok a nedeľu. Využívať naň bude Airbus 340-500, ktorý bude vo Viedni pristávať v neskorších večerných hodinách (prílet 21:20).

Väčšý typ začne na linke z Viedne do Verony používať aj Air Dolomiti – doterajšiu ATR 42 nahradí od letného letového poriadku väčší ATR 72.

Do Viedne sa po dlhšej odmlke vráti portugalský TAP ktorý s Airbusom 320 bude linku prevádzkovať 4-5x týždenne a to každý pondelo, stredu, piatok a nedeľu. Od júna by mala pribudnúť ešte jedna frekvencia v štvrtok.

Úplne novou spoločnosťou a tiež linkou bude spojenie Viedeň – Rotterdam ktoré bude Transavia prevádzkovať s Boeingom 737-700 4x týždenne a to utorok, štvrtok, piatok a sobota. Bohužiaľ letový poriadok nie je moc ideálny, chýba spoj v nedeľu alebo aspoň v pondelok.

Ďalšou novinkou ktorú bude možné vidieť len na 2 letiskách v európe bude Embraer 170 novej spoločnosti Peoples Vienna Line ktorá bude prevádzkovať linku Altenrhein – Viedeň 3x denne. S celkovo 7 dennými frekvenciami (4x Austrian) tak bude na tejto linke poriadna tlačenica.

Novinkou (zatiaľ nie úplne potvrdenou) je príchod Ural Airlines ktorý by mal prevádzkovať linku Jekaterinburg – Viedeň . Zatiaľ 1x týždenne s Airbusom 319.

Novou spoločnosťou na trase Viedeň – Drážďany bude Cirrus Airlines ktorý ju bude denne prevádzkovať s Dornierom 328.

Iberia pridá od konca marca ďalšiu, tentokrát nočnú frekvenciu na linke Viedeň-Madrid, prevádzkovaná bude Canadairom CRJ1000, čo je absolútna novinka vo flotile Air Nostrum. FlyNiki tiež značne posilní a od začiatku letného letového poriadku začne pravidelné lety do Madridu s Airbusom 320. Niki okrem iného pridáva aj linku do Exeteru a Valencie.

Okrem toho Air Malta tiež navýši na leto frekvencie a bude vo Viedni k videniu každý deň.

Bohužiaľ niektoré očakávané zmeny sa zatiaľ nepotvrdili (napr. zmena typu na A330 u Qatar Airways). Napriek tomu však bude vo Viedni tento rok dosť zaujímavých noviniek a čo to ešte určite pribudne, hlavne čo sa týka charterov.