V nedeľu 25.3. vstupuje do platnosti letný letový poriadok, ktorým sa letecká doprava vo väčšine sveta bude riadiť až do 27.10.2012. V prípade bratislavského letiska bolo vždy letné obdobie bohatšie a zaujímavejšie na pravidelné aj charterové lety a neinak tomu bude aj tento rok. V pravidelnej doprave však dochádza k ďalšiemu poklesu počtu letov, spôsobenému najmä ukončením letov ČSA (ktoré v Bratislave pôsobili od konca júna do začiatku decembra 2011), ako aj ďalším znížením frekvencií zo strany najväčšieho dopravcu, spoločnosti Ryanair. Nasledujúce údaje vychádzajú z letov, ktoré majú jednotliví dopravcovia v predaji.

Prakticky jedinou novinkou letného letového poriadku letiska Bratislava je príchod nového dopravcu, spoločnosti Norwegian Air Shuttle, o ktorom sme už pred časom informovali. Nórsky dopravca začne nalietavať Bratislavu najprv z Osla (od konca marca) a následne aj z Kodane (od začiatku mája), obe destinácie dvakrát týždenne (Oslo v stredu a sobotu, Kodaň v štvrtok a nedeľu), pričom časy letov sú značne premenlivé.

Dominantné postavenie si v pravidelnej doprave naďalej zachováva írsky gigant Ryanair, ktorý podľa svojej webovej stránky plánuje z Bratislavy prevádzkovať 58 letov týždenne (o 9 menej ako v minulom lete):
·    Birmingham – 3x týždenne (bez zmeny)
·    Londýn-Luton – 5x týždenne (-2)
·    Londýn-Stansted – 11x týždenne (-3)
·    Malaga – 3x týždenne (+1)
·    Brusel-Charleroi – 4x týždenne (bez zmeny), júl/august – 3x týždenne (-1)
·    Gran Canaria – 2x týždenne (bez zmeny)
·    Liverpool – 3x týždenne (+1)
·    Dublin – 6x týždenne (+1)
·    Miláno-Bergamo – 4x týždenne (-1)
·    Edinburgh – 2x týždenne (-1)
·    Alghero – 2x týždenne (bez zmeny)
·    Bristol – 2x týždenne (obnovená destinácia, v lete 2011 sa nelietala)
·    Barcelona-Gerona – 2x týždenne (bez zmeny)
·    Paríž-Beauvais – 4 x týždenne (bez zmeny)
·    Palma de Mallorca – 2x týždenne (-2)
·    Rím-Ciampino – 3x týždenne (bez zmeny)
Oproti minulému letu sa teda nebude lietať Alicante (spor Ryanairu s prevádzkovateľom letiska ALC) a Trapani.


Denné spojenie do Moskvy-Vnukova bude naďalej zabezpečovať ruská spoločnosť UTair, štandardne lietadlom CRJ-200, až do konca mája však v stredu/piatok/nedeľu typom B737-500.

Jediný slovenský dopravca s pravidelnou dopravou Danube Wings zachováva tradičné spojenie do Košíc dvakrát denne v pondelok až piatok a ako novinku pridáva od 6.4. trikrát týždenne spojenie do Benátok. V letnom dovolenkovom období sú plánované opäť aj lety do Zadaru a Splitu, a to vždy v sobotu, v prípade záujmu je možné posilnenie letov. Väčšiu aktivitu však bude Danube Wings tradične rozvíjať na zahraničných trhoch (Švédsko, Francúzsko, Taliansko).

Izraelský El Al plánuje naďalej lietať každý utorok linku do Tel Avivu, štandardne lietanú typom B757-200, avšak s častými zmenami typu lietadla. Do Tel Avivu plánuje lietať aj Travel Service, tento rok však iba od polovice júna do začiatku októbra, 1x týždenne typom B737-800.

V priebehu letnej sezóny môže dôjsť k zmenám v pravidelných letoch. V oblasti nákladnej dopravy sa nič nemení, spoločnosť DHL bude prevádzkovať lety Lipsko-Bratislava-Sofia a späť od pondelka do piatku typom B757-200F a lety Brusel-Bratislava a späť štyrikrát týždenne typom B737-300F. V charterovej doprave je situácia ešte značne neprehľadná a na základe skúseností z minulej letnej sezóny možno očakávať, že väčšina letov sa bude kryštalizovať až v priebehu apríla a mája, do hry by však mal vo väčšej miere ako vlani vstúpiť domáci Sam Air.

POZNÁMKA: Zdôrazňujem, že ide o neoficiálne informácie určené pre spotterov a získané z webových stránok a tlačových správ jednotlivých dopravcov. Oficiálne informácie komunikuje Public Relations letiska Bratislava.