"Zaručených" správ o nových slovenských aerolíniách sme za posledné roky počuli už azda toľko, že ani ten najväčší optimista im neverí, kým neuvidí lietadlo stáť v Bratislave na ploche letiska. Ako ukázal príklad Slovakian Airlines, ani to však nemusí byť zárukou, že spoločnosť naozaj bude vykonávať nejaké komerčné lety. O to menej uveriteľné je, ak takáto slovenská letecká spoločnosť plánuje lety s Boeingmi 747-400. Absolútne neuveriteľné potom je, keď Vám poviem, že považujem za uveriteľné, že tento krát to naozaj vyjde.
Na slovensku totiž vzniká nová letecká spoločnosť, ktorá ponesie názov Air Cargo Global - ACG. Pokiaľ vám skratka ACG evokuje skôr názov Air Cargo Germany, tak vedzte, že podobnosť mien je čisto náhodná. Air Cargo Global by síce mala prevádzkovať rovnaké 2 Boeingy 747-400 ktoré boli prevádzkované Air Cargo Germany a ktoré sú v súčasnosti odstavené na letisku Frankfurt-Hahn avšak jedná sa o úplne novú slovenskú spoločnosť. ACG už podľa všetkého podpísala zmluvu na prenájom lietadiel s islandskou spoločnosťou Avion Aircraft Trading.
Na rozdiel od Air Cargo Germany by však lety Air Cargo Global mali byť prevádzkované z hlavného frankfurtského letiska Rhein-Main a mali by smerovať na letiská ako Dubaj či Hong Kong. Niektoré z týchto letov by zrejme kvôli prepravným právam mali mať medzipristátie práve v Bratislave. Plán je pritom v budúcnosti v Bratislave rozvinúť aj sieť letov na krátke trate ktoré by feedovali diaľkové lety Air Cargo Global.
Väčšinovým majiteľom novej spoločnosti by mal byť prof. Igor Bondarenko, menšinovým vlastníkom by mal byť bývalý riaditeľ Aeroflot Cargo Andrey Goryashko, ktorý v minulosti pracoval aj ako konzultant pre Air Cargo Germany. Za predaj kapacít spoločnosti by mal byť zodpovedný ďalší človek z vedenia Air Cargo Germany - Alexander Kirichenko, za letovú prevádzku by mal byť zodpovedný Cpt. Olaf Schumacher (predtým Air Atlanta Icelandic).
Plány spoločnosti sú ambiciózne, pričom podľa všetkého by spoločnosť chcela zahájiť lety už na jar tohto roku (apríl?). Na to však musí od slovenských úradov získať všetky potrebné povolenia (AOC, licenciu), pričom musí preukázať, že spĺňa všetky podmienky na ich vydanie. O tom, či sa ACG podarí vzlietnuť by tak mali rozhodnúť najbližšie týždne či mesiace. O novinkách Vás budeme samozrejme informovať a novej spoločnosti držíme palce.