Rakúska vláda dnes v rámci ohlásenia záchranného balíka pre Austrian Airlines oznámila aj viaceré opatrenia spojené s reguláciou trhu. Najväčším prekvapením je zavedenie tzv. anti-dumpingového pravidla pri letenkách.
S okamžitou platnosťou prichádza k zjednoteniu tzv. eko taxy na všetkých rakúskych letiskách. Tá doteraz bola rozdelená na 3 úrovne podľa dĺžky letu - 3,50 EUR pri krátkych letoch, 7,50 pri stredne dlhých letoch a 17,50 pri diaľkových letoch. Nová úroveň je stanovená na 12 EUR pre všetky lety s výnimkou últra krátkych letov, kde bude vyberaná taxa na úrovni 30 EUR. Ako ultra krátke lety boli definované lety na vzdialenosť menšiu ako 350 km.
Toto ustanovenie môže byť likvidačné pre niektoré spojenia. Kým linka Viedeň - Košice je s odretými ušami nad 350 km limitom, spojenia ako Viedeň - Praha či Viedeň - Budapešť sú kratšie ako rakúskou vládou stanovený limit.
Omnoho radikálnejším krokom je anti-dumpingové pravidlo, ktoré stanovuje, že suma letenky nemôže byť nižšia ako suma letištných poplatkov. Pri odletoch z Viedne tieto predstavujú približne 40 EUR. Žiaden dopravca by teda nemal ponúkať lety za menej ako túto sumu. Viaceré nízkonákladové spoločnosti pritom ponúkali letenky z Viedne za nižšiu sumu ako je suma letištných poplatkov. Maďarský Wizzair napríklad viaceré destinácie ponúkal už za 14.99 EUR, Ryanair má viaceré destinácie v ponuke už za 9,99 EUR vrátane letištných poplatkov. Level v minulosti zaujal dokonca uvádzacou akciou na letenky za 1 cent vrátane letištných poplatkov. Dopravca tak v reále ponúkal letenky za dumpingovú cenu a de facto doplácal za každého cestujúceho, ktorý letenku za túto sumu zakúpil.
Týmto opatrením však takýmto lacným letenkám odzvonilo a minimálna cena akejkoľvek jednosmernej letenky by u žiadneho dopravcu nemala klesnúť pod 40 EUR.
Toto opatrenie si presadila rakúska Strana Zelených, ktorej je tŕňom v oku lacné cestovanie za ultra nízke ceny, ktoré prerástlo do mentality cestovania už len z dôvodu nízkej ceny. Podľa Strany Zelených to spôsobuje nadmerný nárast emisii, nakoľko cestovanie tohto typu nie je nevyhnutné. Aj 30 eurová daň na ultra krátke lety je zavedená z rovnakého princípu, pričom snaha je cesty pod 350 kilometrov presunúť na železnicu.