Letová prevádzka insolventného Air Berlinu sa čoraz viac komplikuje a to aj napriek tomu, že mu zo strany štátu bol poskytnutý úver a o kúpu dopravcu je hneď viacero záujemcov. 

 

Najnovšou komplikáciou krok leasingovej spoločnosti Aer-Cap ktorá dopravcovi prenajímala lietadlá A330. Tá zabavila dopravcovi hneď 10 lietadiel tohoto typu, čo dopravcovi značne komplikuje prevádzku diaľkových liniek a mnohé z nich musel zrušiť (napr. lety do Karibiku). Cestujúci, ktorí si zakúpili letenky na tieto lety prišli nielen o letenky, ale nemusie očakávať ani skoré vrátenie peňazí. Pokiaľ totiž letenky zakúpili pred 15. Augustom, stávajú sa automaticky časťou konkurznej podstaty a šanca že dopravca cestujúcim vráti čo len zlomok hodnoty leteniek je minimálna.

 

Dopravcovi tak po kroku Aer-Cap ostalo len 7 Airbusov 330, s ktorými sa snaží zabezpečiť prevádzku aspoň časti diaľkových liniek z Dusseldorfu. Ku kroku Aer-Cap sa zatiaľ nepridali iné leasingové spoločnosti od ktorých má Air Berlin prenajatý zvyšok svojej flotily (Air Berlin nevlastní ani jedno zo svojich lietadiel).

 

Ako by to nebolo málo, búria sa aj zamestnanci dopravcu, ktorí sa v zvýšenej miere počas posledných dní nechávajú vypísať kvôli chorobe. Spoločnosti tak kvôli chorobe chýba v súčasnosti cca 200 pilotov a tak dopravca musí rušiť či omeškať značný počet svojich letov. Ovplyvnené sú do istej miery aj lety spoločnosti Eurowings, ktorá prevádzkuje aj lietadlá ktoré si vrátane posádok prenajíma od Air Berlinu. Tento krok zo strany personálu značne rozladil aj správcu konkurznej podstaty Franza Kebekusa, ktorý pohrozil úplným zastavením prevádzky pokiaľ budú zamestnanci v týchto krokoch pokračovať. 

 

O osude spoločnosti sa pritom môže rozhodnúť už tento piatok. Dovtedy totiž môžu predkladať záujemcovia svoje ponuky na kúpu Air Berlinu.