Už dlhšiu dobu je situácia na letisku Poprad Tatry napätá. Dôvodom je konflikt medzi zamestnancami letiska, ktorí sa sťažujú na neprimerané správanie, či priam šikanu zo strany riaditeľa letiska Petra Dujavu. Okrem štýlu manažmentu a správania k zamestnancom mu vytýkajú aj viaceré pochybenia pri vedení letiska.

Situácia sa vyhrotila natoľko, že zamestnanci podali hromadnú výpoveď a zaslali otvorený list Ministrovi dopravy, v ktorom ho žiadajú o okamžité odvolanie Dujavu z funkcie riaditeľa letiska. Riaditeľ letiska podľa zamestnancov využíva letisko na svoju vlastnú propagáciu a správa sa, ako keby letisko vlastnil. Jedna zo spomenutých absurdít je jeho fotka pri vstupnej bráne na letisko, aby "každý zamestnanec pri príchode videl komu letisko patrí". Ďalšou je aj billboard pred terminálom letiska, na ktorom sa Dujava snaží po anglicky presvedčiť Popradčanov, aby z Popradu lietali za rekreáciou či biznisom.

Dujava sa pre portál Startitup vyjadril, že list je len reakciou neprajníkov, ktorým vadia zmeny, ktoré zaviedol, aby letisko dostal z dlhodobej straty. Pravdou je, že letisko Poprad bolo dlhodobo v strate, no za posledné roky vykázalo zisk. Kým v roku 2020 to bolo 167 000 EUR, tak v roku 2021 to bol už len "papierový" zisk na úrovni 256 EUR. Pravdou však zároveň je, že pozitívny hospodársky výsledok bol docielený výrazným znížením nákladov, pričom reálne tržby sa oproti roku 2019 prepadli z 1,8 milióna EUR na 1,1 milióna. Či je takýto výsledok možné považovať za úspech je otázne. Rovnako je otázne, či zisk letiska za rok 2020 či vyrovnaný výsledok za rok 2021 je vôbec zásluhou súčasného vedenia, keď letisko dostalo za tieto roky dotáciu vo výške vyše 800 000 EUR.

Ing. Peter Dujava prevzal vedenie letiska Poprad na jesen 2020 bez výberového konania priamym menovaním zo strany Ministra dopravy, pričom z jeho profilu nevyplýva žiadna reálna skúsenosť s letectvom okrem "typovky" na lietadlá ATR-42/72. Jeho životopis však nespomína, že by kedykoľvek pracoval ako pilot u nejakej leteckej spoločnosti. V roku 2019 neúspešne kandidoval na funckiu primátora Popradu a v minulosti kandidoval aj za šéfa RTVS. Od roku 2013 si ako posledné zamestnanie uvádza ako riaditeľ stavebnej spoločnosti Slov-Via, ktorá však za posledné roky vykazuje stratu.

Celý list od kolektívu zamestnancov si môžete prečítať nižšie. Ide o naozaj pikantné obvinenia.