Bratislavskému letisku sa počas prvého štvrťroka 2018 podarilo výrazne zlepšiť svoje výsledky. Vzrástli pritom všetky prevádzkové výkony - počet cestujúcich, letov aj preprava nákladu.
Kým počas prvých troch mesiacov minulého roku letisko stagnovalo a rast počtu cestujúcich bol blízky nule, tak za tohtoročný prvý kvartál sa najväčšie slovenské letisko môže pochváliť nárastom o vyníkajúcich 19%. Celkovo tak počas prvých troch mesiacov prešlo bránami letiska 353 714 cestujúcich, čo je jeden z najlepších výsledkov v histórii letiska a prekonávajú ho len roky 2008 a 2009. Oproti minuloročnému prvému kvartálu vzrástol počet cestujúcich o vyše 55 tisíc. Marcové čísla vykazujú rast až na úrovni 21% a je vysoko pravdepodobné že aprílové čísla túto úroveň prekonajú.
Od začiatku letného letového poriadku totiž pribudli letisku viaceré nové linky a hlavne nové denné spojenie Wizzairu medzi Bratislavou a londýnskym letiskom Luton prináša letisku mesačne cca 8-9 tisíc cestujúcich navyše. Optimisticky hľadí na vývoj situácie aj riaditeľ letiska Jozef Pojedinec, ktorý očakáva rast počtu cestujúcich v tomto kalendárnom roku až na úroveň 2,1 milióna cestujúcich. K tomu by mal prispieť aj očakávaný nárast počtu cestujúcich na chartrových linkách o 15 až 20%, v porovnaní s minuloročnou, relatívne úspešnou letnou sezónou.
Pokiaľ nenastanú žiadne zásadné komplikácie, očakávame že letisko by mohlo tento rok dokonca presiahnuť úroveň 2,2 miliónov cestujúcich a atakovať rekord z roku 2008. Výrazne rastie aj počet pohybov, ktorý sa len v prvom štvrťroku zvýšil o 11%, rovnakým tempom rastie aj preprava leteckého nákladu.
Dôležité však je aby letisko takýto rast počas tohtoročnej sezóny zvládlo, pričom už počas uplynulých rokov bojovalo s viacerými problémami. Notoricky známym problémom je napríklad príliš dlhá doba, kým sa vyloží batožina z lietadiel. Letisko pritom má dlhodobo značné problémy zabezpečiť dostatočný personál na zlepšenie tejto situácie, ktorá sa prejavuje hlavne počas letných mesiacov. Kritická bude aj situácia s parkovaním áut na parkovisku pred terminálom. Pokiaľ bude letisko rásť počas budúcich rokov čo len polovičným tempom, bude nutné do týchto častí investovať nemalé finančné prostriedky.
Letisko pritom stále spláca úver za výstavbu nového terminálu, čo značne zaťažuje rozpočet letiska. Pojedinec sa v rozhovore pre denník SME vyjadril, že letisku sa podarilo s konzorciom bánk refinancovať starý úver za výhodnejších podmienok, čím letisko ročne ušetrí približne 3,5 milióna EUR. Tie môže aspoň čiastočne použiť na investície do hnuteľného či nehnuteľného majetku. Približne 1,5 milióna EUR z ušetrenej sumy bolo minulý rok použitých na obnovu vzletovej a pristávacej dráhy. Aké investičné zámery sú plánované na tento rok však v rozhovore pre denník SME nespresnil.