V Rakúsku sa už niekoľko mesiacov pripravuje na vznik nová letecká spoločnosť, ktorá sa skrýva pod málo napovedajúcim menom Anisec Luftfahrt Gmbh. Nejedná sa však o žiadny pochybný start-up, nakoľko za spoločnosťou sa skrýva konzorcium IAG, pod ktorého krídla patria British Airways, Iberia, Vueling či nová low-cost odnož Level. A práve tá posledná menovaná sa skrýva za spoločnosťou Anisec Luftfahrt Gmbh.
Pôvodný plán pre vstup spoločnosti Level na rakúsky trh pritom vyzeral úplne ináč. Po tom čo minulý rok skrachoval Air Berlin a s ním aj jeho dcérska spoločnosť Niki, rozpútal sa boj o ich pozostatky a s tým aj o trhový podiel na viedenskom letisku. Na tom už vtedy dominovali dopravci patriaci pod Lufthansa Group a ich podiel po krachu Air Berlinu ešte viac stúpol. Pre viacerých ľudí preto bolo prekvapenie, že konkurzný správca priklepol Nikiho práve Lufthanse. Tento fakt sa nepáčil nielen Nikimu Laudovi, ktorý o kúpu svojej bývalej spoločnosti mal eminentný záujem, ale ani európskemu protimonopolnému úradu.
V nasledujúcom konkurznom konaní uspela spoločnosť Vueling, ktorá takto chcela vo Viedni vytvoriť svoju bázu a veľmi rýchlo rásť práve na pozostatkoch Nikiho. Za týmto účelom bola vytvorená práve spoločnosť Anisec Luftfahrt Gmbh. Avšak pre procesné chyby sa konkurzné konanie muselo opakovať a víťazom v ňom sa stal práve Niki Lauda, ktorý medzičasom začal s Nikim prevádzkovať pravidelné lety pod značkou Laudamotion.
IAG sa však svojho plánu na bázu vo Viedni nechcela len tak rýchlo vzdať a rozhodla sa pokračovať v svojich plánoch v pozmenenej podobe. Vo Viedni nakoniec nevznikne báza pre spoločnosť Vueling, ale lety tu bude prevádzkovať pod značkou svojej nízkonákladovej odnože Level. Jedným z dôvodov môže byť aj fakt že názov Vueling vie správne vysloviť možno jeden z desiatich rakúšanov. Avšak pravdepodobnejšie je, že IAG chce Level odpútať od Iberie, pod ktorej licenciou zatiaľ dopravca prevádzkuje svoje lety a zároveň ho chce oddeliť aj od Vuelingu, ktorého zamestnanci so silnými odborovými organizáciami už teraz zbroja proti týmto plánom.
Ani odpor odborov Vuelingu tieto plány nezastavil a prvé lietadlá pre Anisec/Level sa v polovici júna vydali do paintshopov kde dostanú sfarbenie svojho dopravcu - jedno do Norwichu a to druhé, ešte vo farbách Air Berlinu a registrácie OE-LCN zamierilo do Bratislavy. Dnes, 26.6. sa z neho vynorilo už vo farbách spoločnosti Level a krátko po desiatej hodine zamierilo na svoju novú bázu vo Viedni. V Bratislave pritom už na slot v paintshope čaká ďalší, v poradí už tretí Airbus 321 registrácie OE-LCP. Dopravca zároveň pracuje na získaní rakúskeho AOC a licencie a vyzerá že medzičasom získal aj IATA kód VK.
Záhadou je, aké destinácie bude Level z Viedne prevádzkovať. Zatiaľ totiž neexistujú žiadne oficiálne informácie o destináciách či letovom poriadku a teda nie je možné zakúpiť žiadne letenky. Podľa predbežných informácii mal Level začať prevádzkovať lety už od 15. júla, pričom sa špekulovalo o 14 destináciách, pričom sa jednalo poväčšinou o iné bázy Vuelingu. Medzi nimi boli destinácie ako Malaga, Alicange, Barcelona, Paríž CDG či Londýn Gatwick, nechýbala samozrejme oblúbená Mallorka či Benátky. O tomto termíne by svedčil aj fakt že kým do 14.7. boli v letovom poriadku z Viedne len 2 lety Vuelingu do Barcelony, tak od 15.7. ich bolo v systéme až 14 denne! Nejedná sa však o reálne plány lietať tak často do Barcelony, avšak skôr o vyblokovanie slotov na Viedenskom letisku bez toho, aby boli prezradené destinácie ktoré bude Level prevádzkovať. Medzičasom sa totiž konkurenčná situácia na Viedenskom letisku vyostrila, nakoľko smelé plány má aj Laudamotion v spolupráci s Ryanairom a zabúdať nesmieme ani na Wizzair, ktorý medzičasom už otvoril svoju bázu na letisku vo Viedni.
Zatiaľ teda presné plány Levelu ostávajú pod rúškom tajomstva. Najnovšie informácie hovoria, že lietadlá Levelu budú v najbližšej dobe prevádzkované na súčasných letoch v rámci siete Vuelingu. Reálnych letov pod značkou Levelu sa tak dočkáme asi až na jeseň, pričom reálnejšie je že to bude až so začiatkom zimného letového poriadku v závere októbra. Už v júli by sme sa však mali dočkať oficiálnych informácii o plánoch dopravcu. A tajne veríme, že k európskym destináciám pribudne aj nejaká diaľková destinácia s Airbusom 330 vo veľmi elegantných farbách tohto sympatického dopravcu.