Laudamotion sa s koncom minulého roka stala 100% dcérskou spoločnosťou Ryanairu. Ten predtým vlastnil 75%-ný podiel v spoločnosti, pričom zvyšných 25% vlastnil rakúsky podnikateľ a legendarárny závodník Formuly 1, Niki Lauda.
Laudamotion v súčasnosti prevádzkuje flotilu 19 lietadiel, ktorá sa skladá z lietadiel Airbus 320/321 ako aj Boeingov 737-800 prenajatých dočasne od Ryanairu. Koncentruje sa prioritne na svoje bázy v Rakúsku a Nemecku. Počas uplynulého roka však aj kvôli problémom s nábehom prevádzky, neskorým dodávkam lietadiel a vyostrenom konkurenčnom boji skončil Laudamotion v hlbokej strate na úrovni 150 miliónov EUR. Ryanair však napriek tomu chce ďalej investovať do expanzie prevažne v bázach vo Viedni, Štuttgarte, Dusseldorfe a Mallorke. Zväčšiť sa má aj flotila - už v tomto roku porastie zo súčasných 19 lietadiel na 25 a výhľadovo do roku 2022 až na 40 lietadiel.
Ryanair podľa kuloárnych informácii plánuje pod značkou Lauda rásť primárne v nemecky hovoriacich krajinách, kde sa mu zatiaľ nedarí výrazne expandovať a konkurovať Lufthanse ako dominantnému hráčovi. Meno Lauda je však u spotrebiteľov v Rakúsku, Nemecku či Švajčiarsku omnoho viac akceptovateľné ako Ryanair, ktorý sa v posledných rokoch v médiách spomínal skôr v negatívnom svetle. Nepomohol tomu ani tarifný konflikt s odborovými úniami, ktoré sa dožadovali výrazného zlepšenia platových podmienok.
Zatiaľ je málo pravdepodobné že expanzia Laudamotion ovplyvní lety Ryanairu z Bratislavy. Tie sú v súčasnosti využívané primárne cestujúcimi cestujúcimi z/na Slovensko a podiel rakúskych cestujúcich je relatívne malý.Ryanair tiež už dlhšie nepropaguje Bratislavu ako sekundárne letisko Viedne ale skôr ako samostatnú destináciu.