Rumunský TAROM stojí pred výraznou redukciou svojej flotily. Z 26 lietadiel ktoré v súčasnosti rumunský národný dopravca prevádzkuje je na predaj viac ako polovica z nich - celkovo 14.
Z dokumentu ktorý dopravca zverejnil vyplýva, že na predaj sú všetky štyri Airbusy A318, 8 Boeingov 737 a dve lietadlá typu ATR 42. Najlacnejší je vo "výpredaji" 28 ročný Boeing 737-300 registrácie YR-BGA, ktorý si záujemca môže kúpiť už za 1,48 mil. USD. V prípade že by sa TAROM-u podarilo predať lietadlá za ceny uvedené v cenníku, predstavoval by výnos takmer 100 mil. USD. Je však vysoko pravdepodobné, že reálne kúpne ceny budú podstatne nižšie, hlavne v prípade starších lietadiel a zároveň u Airbusov 318, o ktoré je na trhu minimálny záujem a s najväčšou pravdepodobnosťou budú rozobrané na náhradné diely.
Flotilu rumunského dopravcu by mali opustiť ešte minimálne dve lietadlá typu ATR 72, ktoré budú vrátené leasingovej spoločnosti. Neistý je v súčasnosti osud Boeingov 737 Max ktoré si TAROM objednal - nateraz však nie sú dostupné informácie že by objednávku na 5 kusov tohto typu chcel dopravca zrušiť, zredukovať alebo oddialiť.
Ako dôvod predaja je uvádzaná modernizácia flotily a jej zjednodušenie na dva typy lietadiel ktorými budú Boeingy 737 a ATR-42. Od tohoto kroku si dopravca sľubuje zníženie nákladov na údržbu a prevádzku. Hlavným dôvodom však s najväčšou pravdepodobnosťou sú finančné problémy TAROM-u. Aj počas obdobia pred pandémiou Covid-19 vykazoval vysoké straty v desiatkach miliónov EUR, ktoré boli u národného dopravcu spôsobené dlhými rokmi neefektívneho riadenia a zároveň konkurenciou zo strany nízkonákladových dopravcov. Wizzair aj BlueAir ponúkajú cestujúcim v Rumunsku podstatne lepší produkt za výrazne nižšie ceny leteniek.
Vzhľadom k tomu rastú v Rumunsku obavy, že Európska únia by neschválila ďalšiu štátnu pomoc pre dlhodobo stratového národného dopravcu. Predaj lietadiel tak môže byť poslednou šancou pre prežitie TAROM-u.