Okrem Alitalie sa vo vážnych existenčných problémoch nachádza aj ďalší dopravca patriaci Etihadu - nemecký Air Berlin. Ten dnes na tlačovej konferencii ohlásil výsledky za finančný rok 2016 a zároveň za prvý kvartál finančného roku 2017. Napriek pokračujúcej reštrukturalizácii sa dopravcovi nepodarilo znížiť stratu - tá naopak dosiahla v roku 2016 rekorných 781,9 miliónov EUR, čo je o takmer 335 miliónov EUR viac ako počas finančného roku 2015. Investorov pritom nepotešili ani výsledky za 1. kvartál 2017.

 

Aj počas prvého kvartálu 2017 totiž dopravca dosiahol rekordnú stratu vo výške 293 miliónov EUR (Q1 2016 dopravca dosiahol stratu 182 miliónov EUR). Napriek rekordnej strate dopravca pokračuje vo svojej reštrukturalizácii. V rámci nej sa Air Berlin mení z hybridného dopravcu, ktorý lietal na vyše 380 linkách na sieťového dopravcu koncentrujúceho sa na svoje huby v Berlíne a Dusseldorfe. Z nich bude prevádzkovať lety celkovo na približne 100 linkách. To malo za následok aj značnú redukciu flotily, ktorú dopravca prenajal dopravcom patriacim do skupiny Lufhantsa Group (celkovo 38 lietadiel prenajal Lufhanse, Austrian Airlines a Eurowings). 

 

Okrem redukcie flotily sa dopravca zbavuje aj svojich dcérskych spoločností. Kým švajčiarskemu Belairu hrozí zánik, rakúsky Niki prevzal značnú časť Airbusov 321 od Air Berlinu a spolu s ďalším nemeckým dopravcom TUI Fly by mal vytvoriť jednu z najväčších leteckých spoločností koncentrujúcu sa na turistický segment. 

 

Air Berlin naposledy dosiahol zisk v roku 2008. Dopravca pritom má negatívne základné imanie vo výške vyše 1,5 miliardy EUR a jeho dlhy v súčasnosti dosiahli 1,2 miliardy EUR. Dopravca pritom nemôže rátať s podporou zo strany Etihad Airways - tie už nemôžu v dopravcovi ďalej zvyšovať svoj podiel, nakoľko by Air Berlin nútene prišiel o európsku licenciu. Pre vysoké straty je nereálne aby dopravca získal čerstvé financie od bánk či predajom nových akcii na burze.