Silný rast nízkonákladových dopravcov ako aj viaceré nové diaľkové linky prispeli na viedenskom letisku k prekonaniu minuloročného rekordu počtu cestujúcich. Kým za celý kalendárny rok 2017 prešlo letiskom 24,4 milióna cestujúcich, už teraz letisko prekonalo hranicu 25 miliónov cestujúcich. 

Rekordné výsledky sa letisku v Schwechate podarilo dosiahnuť napriek problémom okolo nízkonákladovej spoločnosti Niki, ktorá de facto skrachovala a jej nástupca Laudamotion počas prvých mesiacov tohto roka nebol pripravený začať s prevádzkou letov. Vákuum po flyNiki však takmer okamžite využili aj iné letecké spoločnosti. Základňu tu otvoril maďarský Wizzair, ktorý na letisku vo Viedni otvoril svoju bázu ešte začiatkom roka, pričom tu bázoval 2 lietadlá. Od Novembra počet bázovaných lietadiel zvýšil na tri. Od júla napriek značným nábehovýmm problémom svoju bázu vo Viedni otvorila aj spoločnosť Level s troma Airbusmi 321, ktorá zaujala hlavne letenkami za 1 cent vrátane letištných poplatkov. Nové linky či zvýšenie počtu letov badať aj u iných dopravcov ako Eurowings či Easyjet. 

Viedenskému letisku sa však darilo rásť nielen v low-cost segmente, výrazne rástol aj počet cestujúcich na diaľkových linkách. Novým dopravcom v tomto segmente je tento rok spoločnosť Hainan Airlines, no výrazne svoju ponuku rozširovali aj spoločnosti Air China, EVA Air či China Airlines. Pritom už teraz je známa rada noviniek aj na rok 2019 - do Viedne sa vráti po dlhej dobe Air Canada ako aj japonská ANA. Na stredne dlhých linkách tento rok pribudli lety Saudie, flyNAS či Air Arabia Maroc a od apríla 2019 sa vracia aj Royal Air Maroc.

Vďaka novým linkám, ako aj výraznému rastu domácich Austrian Airlines tak letisko očakáva že sa mu podarí do konca roka prelomiť hranicu 27 miliónov cestujúcich, čo by znamenalo nový historický rekord a medziročný rast na úrovni približne 10-12%. 

Napriek vyníkajúcim výsledkom a už teraz známou radou nových liniek na rok 2019 sa však budúci rok môže rast výrazne spomaliť. Trh je značne presýtený a viacerí dopravcovia majú problémy udržať vytaženosť a yield na rozumnej úrovni. Laudamotion za prvých 6 mesiacov svojej prevádzky dosiahol stratu 150 mil. EUR, krváca aj Level, ktorý počas zimy značne zredukoval letový poriadok a vyradil z neho viacero destinácii. Aj kvôli silnej konkurencii sa chce Level sústrediť aj na chartrové lety pre rakúskych toruoperátorov. Či táto stratégia bude úspešná ukáže čas, no odborníci sa zhodujú, že je len otázka času kedy medzi dopravcami príde ku konsolidácii a niektorí z nich zredukuje svoje lety alebo Viedeň úplne opustí. A práve Level zatiaľ vyzerá ako hráč ktorý ťahá zatiaľ za najkratší koniec.

Aj v prípade, že niektorí z dopravcov pristúpi k redukcii letov, môže viedenské letisko aj v budúcom roku očakávať rast a s najväčšou pravdepodobnosťou dosiahne výsledok veľmi blízky k 30 miliónom cestujúcich. Z dlhodobého hľadiska tak vedenie letiska naďalej očakáva kontinuálny rast a ako prioritu považuje schválenie výstavby tretej dráhy, ktorej výstavbou sa však stále zaoberajú rakúske súdy.