Ako sme už avizovali, spojenie Košíc a Londýnu bolo dlhšiu dobu na spadnutie. Dnešným dňom sa ale "východniari" dočkali a potvrdili sa naše informácie že novú linku z Londýna do Košíc bude prevádzkovať Wizzair.
Lety začnú od 17. Septembra 2013, najprv 2x týždenne (utorok, sobota). Od platnosti zimného letového poriadku bude spojenie prevádzkované 4x týždenne a to v pondelok, stredu, piatok a nedeľu.
Letový poriadok:
S13
Londýn Luton - Košice -2---6- 12:35 16:05
Košice - Londýn Luton -2---6- 16:35 18:15
W13/14
Londýn Luton - Košice 1-3-5-7 14:10 17:40
Košice - Londýn - Luton 1-3-5-7 18:10 19:55
Ceny leteniek začínajú už pri sume 39,99 EUR za jednosmerný let.
Napriek tomu že tento rok leteckým dňom moc nepraje, tak tu máme pre Vás pozvánku na letecký deň ktorý sa bude konať tento víkend v Žiline. Konkrétne v sobotu 22.6. od 13:30 budete môcť zhliadnuť predstavenia nasledovných účastníkov:
1, Skupinový prielet lietadiel Žilinskej univerzity v Žiline (PA-34,L-200, Z-142...)
2, 1xL60 výsadok
3, Vrtuľník Mi-171
4, Očovskí bačovia 4xL-23
5, Z-137T
6, Aero 145, L-40 Meta Sokol, Z-126
7, ATE - vrtuľník Augusta
8, Air Dubnica L-410
9, L-29 Delfín
10, Extra 300
11, B-200 Beechcraft
12, Skupinový let R44
13, 4xZ-226 skupina FOLLOW ME
14, PC-12 Meridian
15, MIG-29
16, L-39
17, L-410 - Hromadný výsadok
18, DA-42 Twinstar, SR-22 Cirrus, Z-143
19, Retro Sky Team
20,,,Prekvapenie"
Bližšie detaily nájdete na adrese www.airshow.uniza.sk
Pokles cestujúcich na bratislavskom letisku sa v apríli nečakane zastavil. Letisko M.R.Štefánika využilo celkovo 96 017 cestujúcich čo dokonca predstavuje nárast o 1,9% v porovnaní s aprílom minulého roka. Pozitívne sa vyvíjala aj preprava carga, kde došlo k nárastu o 8,6% na úroveň 1849 ton. Na pozitívnych aprílových výsledkoch sa podpísali hlavne nové lety Air Onix do Kyjeva ako aj lety Norwegianu, ktoré ešte v rovnakom období minulého roku nelietali.
Aprílový nárast cestujúcich je prvý za posledných 20 mesiacov, od januára 2009 nájdeme v štatistikáchj ACI len 7 mesiacov ktoré skončili s plusovým výsledkom. Počas prvých štyroch mesiacov však Bratislava stále musí bojovať s mínusom na úrovni 10,6%, keďže bránami letiska prešlo len 264 488 cestujúcich.
Ostáva veriť, že apríl naozaj znamenal odrazenie od pomyselného dna a že výsledky bratislavského letiska budú oscilovať po zvyšok roku okolo nuly, respektíve mierne v pluse. Výrazne k tomu môže napomôcť zimný letový poriadok Ryanairu, ktorý je v porovnaní s minulým rokom minimálne na rovnakej úrovni ako počas minuloročnej zimy. Kuloárne informácie spomínajú aj možný návrat linky Bratislava-Praha počas zimného letového poriadku.
Letectvo vo všeobecnosti za posledných pár rokov nie je práve najvhodnejším prostredím na podnikanie. Podnikať v letectve na Slovensku môžeme však považovať za hotové šialenstvo. Napriek tomu v súčasnosti vzniká v Bratislave nová letecká spoločnosť, ktorá chce čoskoro vzlietnuť pod menom Go2Sky. Jej zakladateľ napriek súčasnej kríze letectva na Slovensku vidí budúcnosť svojej spoločnosti optimisticky.
Martin Dichler sa pre Planecrazy.sk o plánoch Go2Sky pokúsil zistiť viac v rozhovore so zakladateľom Go2Sky, pánom Danielom Ferjančekom.
Thai Airways sa vracajú do Viedne! Kým začiatkom 90-tych rokov bolo možné tieto aerolínie vcelku bežne na letoch z Bangkoku vídať na letisku vo Schwechate s lietadlami typu DC-10, MD-11 či Boeing 747, došlo v roku 1993 k ukončeniu letov.
Od začiatku zimného letového poriadku thajský dopravca lety do Viedne obnoví a to 3x týždenne. Na linku bude nasadený Boeing 777-200ER.
Presný letový poriadok
Bangkok – Vienna
TG926 BKK0040 – 0610VIE 777 -2-4--7
TG927 VIE1330 – 0520+1BKK 777 -2-4--7
Len v októbri minulého roku otvorená linka z Ostravy do Viedne s veľkou pravdepodobnosťou dolietala. Linka podľa našich informácii dlhodobo bojovala s nízkou vyťaženosťou, o čom svedčí aj to, že linka bola v poslednej dobe prevádzkovaná aj lietadlami podstatne menšej kapacity (Embraer 120, Cessna Citation).
K dnešnému dňu zmizli všetky lety na tejto linke aj z rezervačného systému Danubewings a nie je tak už možné na túto linku ani zakúpiť letenky.
O potvrdenie tejto informácie sme požiadali spoločnosť Danubewings, správu budeme aktualizovať akonáhle dostaneme vyjadrenie od spoločnosti.
Viedenskému letisku sa darí počas posledných rokov prilákať nové cargo spojenia, hlavne z krajín blízkeho východu. Počas posledného roku tak letisko vo Schwechate mohlo privítať nové lety Turkish Airlines (A310/A330F), Royal Jordanian Cargo (A310) a Saudia Cargo (MD11/B747).
Už od 2. júna si bude môcť na zoznam cargo dopravcov z tohto regiónu pripísať aj Etihad Cargo, ktorá spojí Abu Dhabi a Viedeň nateraz 1x týždenne. Lety budú prevádzkované každú nedeľu s Airbusom A330F, ktorý bude vo Viedni pristávať v "spotter friendly" časoch - prílet 15:55 a odlet 17:55.
Ako vyplýva už z titulku - aj v marci prešlo bratislavským letiskom menej cestujúcich. Za tretí kalendárny mesiac ich bolo celkom 69 218, čo oproti marcu 2012 predstavuje pokles o 7894 cestujúcich, respektíve o 10,2% menej.
Celkovo za prvý kvartál využilo letisko 168 471 cestujúcich, čo predstavuje oproti rovnakému obdobiu minulého roka pokles o 16,5%. Vyplýva to z dnes zverejnených štatistík ACI, bohužiaľ letisko samotné napriek prísľubu štatistiky naďalej nezverejňuje.
Pokles sa oproti prvým dvom mesiacom síce zmiernil, no napriek linke Air Onix do Kyjeva, či obnoveniu letov Norwegianu sa nezastavil. Je pravdepodobné, že pokles bude pokračovať aj počas nasledujúcich mesiacov na úrovni cca 5-7%.
Enfant terrible letectva dnes absolvoval svoje vystúpenie na tlačovej konferencii v Bratislave. Z hľadiska jej obsahu sme sa síce nič nové nedozvedeli, ale ako sa hovorí - žiadne správy, dobré správy.
Aj keď niektoré médiá už bázu Ryanairu oznamujú ako istú vec, je od finálneho rozhodnutia ešte ďaleko - rokovania de facto začali ešte len dnes. O´Leary svoj záujem o bázu neskrýval, no treba povedať že len za podmienok ktoré budú vyhovovať jemu. Je otázne či si také podmienky môže letisko dovoliť alebo nie.
V tomto článku postupne budeme pridávať fotky a videá (needitované) z dnešnej tlačovej konferencie.
Zajtrajšiu tlačovú konferenciu Ryanairu Vám prinesieme z bratislavského letiska v živom prenose. Od 9:00 bude na tomto mieste k dispozícii živý textový feed v ktorom Vám prinesieme všetky dôležité informácie ešte počas tlačovej konferencie. |
O nových linkách z Košíc sa špekuluje už dlhšie a letisko samotné viac krát deklarovalo záujem o linky do Veľkej Británie a Nemecka. Vyzerá, že ohlásenie nových liniek je na spadnutie.
Podľa viacerých zdrojov bude prvou novou destináciou z Košíc londýnske letisko Luton, ktorú by mala prevádzkovať spoločnosť Wizzair. Linka by mala byť podľa všetkého ohlásená už budúci týždeň a lietať by mala od polovice augusta.
V diskusii je podľa všetkého aj linka z Košíc do Kolína respektíve Dusseldorfu. Vyzerá však že tu ešte nepadlo definitívne rozhodnutie.
Podľa denníka Korzár k príchodu nových dopravcov napomohla aj finančná podpora oblastnej organizácie cestovného ruchu, tzv. klastrom Košice - Turizmus. Tá by sa mala na podporu nových liniek z Košíc poskytnúť do roku 2014 celkovo 445 000 EUR.
V stredu 10.4. sa na bratislavskom letisku M.R. Štefánika bude konať tlačová konferencia spoločnosti Ryanair ktorej sa výnimočne zúčastní aj CEO Ryanairu - Michael O´Leary. Jeho prítomnosť určite zaručí kontroverzné témy a diskusiu.
Podľa pozvánky na tlačovú konferenciu do Bratislavy príde "za účelom rozhovorov o letnom letovom poriadku, o nových investíciách a plánov do budúcnosti".
Krátky sumár z tlačovej konferencie Vám prinesieme akonáhle to bude možné.
Podľa štatistík zverejnených ACI využilo vo februári letisko Bratislava celkovo 46 919 cestujúcich, čo je oproti februáru 2012 o 14 219 cestujúcich menej, respektíve o 23,25% menej. Na výrazne negatívnom čísle sa podpísalo hneď viacero faktorov - tohtoročný február mal o jeden deň menej ako v roku 2012 čo spôsobilo pokles o približne 3,5%. Na februárových číslach zanechali stopy aj iregularity a rušenia/diverty letov spôsobené snežením počas tejto nekonečnej zimy.
Marcové čísla by mohli priniesť už podstatne veselší pohľad, nakoľko oproti minuloročnému februáru pribudli lety Norwegianu do Osla (2x týždenne) ako aj lety ukrajinskej spoločnosti AirOnix do Kyjeva (3x týždenne).
Nemecká spoločnosť Lufthansa otvorila novú linku Frankfurt - Piešťany. Vzhľadom na pretrvávajúcu zimu a ňou spôsobený zvýšený výskyt reumatických ťažkostí sa Lufthansa operatívne rozhodla túto linku zahájiť ešte v rámci letného letového poriadku. Vzhľadom k neskorému rozhodnutiu linku spustiť, musela Lufthansa improvizovať pri výbere vhodného typu lietadla ktorým túto linku bude lietať. Vzhľadom k tomu bude však linka prevádzkovaná hneď od začiatku letového poriadku 4x denne.
Piešťany sa tak stanú jediným letiskom ktoré tento dopravca v SR nalietava a s najväčšou pravdepodobnosťou aj najrýchlejšie rastúcim letiskom na Slovensku.
Ukrajinská letecká spoločnosť Air Onix mierne upravila časy svojich letov z Kyjeva do Bratislavy.
Lety v pondelok, stredu a piatok budú v Bratislave pristávať o 3 hodiny neskôr a to o 14:30, odlet sa z 13:00 posúva na 15:30. Lety v nedeľu budú v Bratislave pristávať až o 15:15 a odlietať budú o 16:15.
Neskoršie časy letov potešia okrem cestujúcich určite hlavne spotterov, hlavne vďaka podstatne lepším svetelným podmienkam pri pristátí na dráhu 31.
Dráha 16/34 viedenského letiska slúži de facto ako hlavná dráha pre pristátia ako aj pre vzlety smerujúce smerom na východ. Postavená bola v roku 1976 a za posledných takmer 40 rokov prešla len jednou väčšou údržbou a to v roku 1993. Prevádzka za posledných 20 rokov na povrchu dráhy zanechala patričné stopy a tak v období od 8. apríla do 26. mája sa na nej bude vykonávať obnova povrchu.
Pri súčasnej hustote premávky na viedenskom letisku však nie je možné dráhu dlhodobo uzavrieť a tak sa údržba bude vykonávať postupne počas nocí v dobe od 21:00 do 07:00 a počas víkendov (od piatka 21:00 do nedele 16:00), kedy je premávka podstatne slabšia. O tom, či sa údržba bude v daný deň/noc vykonávať sa rozhodne aj podla očakávaných poveternostných podmienok v daný deň.
V prípade, že sa údržba bude vykonávať, budú všetky vzlety a pristátia smerovať na dráhu 11/29. V prípade bezvetria a vetra od západu či severu, bude využitá dráha 29. V prípade východných alebo južných vetrov to bude dráha 11.
Bližšie informácie nájdete v NOTAM-och napríklad TU