Tento týždeň rakúska vláda schválila balíček úsporných opatrení ako aj balíček nových daní, ktoré majú pomôcť znížiť štátny deficit. Okrem napríklad zvýšenia dane na spotrebné palivá sa schválila aj takzvaná eko-taxa. Jedná sa o dodatočný poplatok, ktorým budú od 1.1.2011 spoplatnené všetky letenky s odletom z Rakúska. Opodstatnenie takejto eko-taxy je veľmi otázne, avšak politikmi je prezentované ako poplatok ktorý má kompenzovať ekologickú záťaž spôsobenú leteckou dopravou. To znie síce fajn, avšak doteraz nikto nenaviazal tieto príjmy na žiadne ekologické projekty. Suma 60 mil. EUR má jednoducho pomôcť zaplátať dieru v rozpočte. Kým rakúske aerolínie Austrian, Niki a Intersky na novú odletovú taxu spustili tvrdú kritiku, pre slovenské letectvo to môže znamenať šancu na opätovný rozvoj.
V 90-tych rokoch vznikla okrem Tatra Airu ešte jedna Slovenská letecká spoločnosť. Na základoch spoločnosti Air Terrex vznikla 13.6.1993 spoločnosť Air Slovakia. Počas svojej takmer 17 ročnej existencie prežila kopu problémov, viackrát ju už ľudia v letectve pochovávali, ale ona to vždy prežila. Ale ako sa hovorí –dovtedy sa chodí s džbánom po vodu, kým sa nerozbije.
Napriek všetkým problémom a prekážkam ktoré začiatkom 90-tych rokov existovali, sa stal zázrak a vznikla prvá slovenská letecká spoločnosť ktorá prevádzkovala priame lety z Bratislavy do západnej európy. Napriek tomu že bola prvá a bola tu takmer 8 rokov o nej nájdeme na internete len strohé informácie. Aby sa na ňu nezabudlo, rozhodol som sa venovať jej príbehu trošku väčší priestor.
Po tom čo za posledný rok skrachovali takmer všetky slovenské letecké spoločnosti musí byť všetkým jasné, že v našom letectve nieje niečo v poriadku. Po krachu SkyEurope, Seagle airu, Air Slovakie sa na verejnosť dostali správy o problémoch Danube Wings. Slovenské letectvo, pokiaľ neumrelo, tak je na pokraji smrti.