Obrovské prekvapenie v znovuotvorenom konkurznom konaní rakúskej leteckej spoločnosti Niki. Britsko-španielska skupina IAG nakoniec Nikiho nedostane. Ten putuje späť do rúk zakladateľa spoločnosti Nikiho Laudu, ktorý podal ponuku na kúpu svojej bývalej spoločnosti spoločne so skupinou Thomas Cook.
Rozhodol o tom rakúsky konkurzný súd v Korneuburgu, ktorý začal opätovné konkurzné konanie po tom, čo nemecký krajský súd rozhodol, že konkurzné konanie v Nemecku je neprípustné nakoľko Niki je rakúska spoločnosť. Rozhodnutie podať konkurzné podanie na Nikiho v Nemecku pritom bola už od samého začiatku kritizované ako neprípustné. Príklep v ňom dostala skupina IAG, ktorej dcérska spoločnosť Vueling mala záujem prevziať prevádzku Nikiho. S týmto rozhodnutím sa stotožnili aj zástupcovia zamestnancov, ktorí sa po včerajšom rozhodnutí rakúskeho konkurzného súdu vyjadrili prekvapene a očakávajú masový odchod zamestnancov. Zástupca odborovej organizácie Stefan Tankovits dokonca pred včerajším rozhodnutím konkurzného správcu varoval, že v prípade ak Nikiho získa Lauda, tak odíde väčšina z 220 pilotov, ktorý medzičasom beztak dostali ponuky od iných spoločností.
Lauda plánuje prevádzku Nikiho obnoviť už do mesiaca, pričom ako základ bude slúžiť jeho súčasná spoločnosť Lauda Motion, ktorá sa špecializuje na prepravu VIP klientely. Zároveň chce Lauda z Nikiho opäť vybudovať spoločnosť, ktorá sa bude koncentrovať primárne na rakúskych klientov a upustí tak od nedávnej stratégie, ktorá značnú časť prevádzky koncentrovala v Nemecku. Niki bude po novom disponovať flotilou 16 lietadiel, ktoré sa podarilo v značnej miere už presunúť do Viedne.
Bratislavské letisko sa v roku 2017 môže pochváliť dobrými výsledkami, pričom pozitívne sa nevyvíjala len preprava cestujúcich, ale aj počet pohybov či preprava nákladu - tá v roku 2017 dosiahla historicky najlepší výsledok.
Súčasnú situáciu po krachu Nikiho sa podľa všetkého rozhodol využiť maďarský nízkonákladový dopravca Wizzair. Od júna vo Viedni zabázuje prvý Airbus 320 a od novembra ďalšie dva Airbusy 321 a otvorí celkovo 17 nových liniek.
Po tom čo sa už zdalo isté že záchrancom rakúskej leteckej spoločnosti NIKI sa stane skupina IAG, sa dnes situácia výrazne skomplikovala. Krajský súd v Berline totiž rozhodol, že o insolvencii dopravcu nemôže rozhodovať súd v Berlíe, nakoľko Niki je spoločnosť zaregistrovaná v Rakúsku a insolvenčné konanie je tak v zodpovednosti rakúskych súdov. Týmto rozhodnutím sa de facto zastavil predaj a eventuálna záchrana dopravcu.
Na utorok 9. januára ohlásil Wizzair tlačovú konferenciu v hoteli Palais Hansen Kempinski, ktorá sa bude konať spoločne s letiskom Viedeň. Podľa predbežných informácii Wizzair ohlási priame lety z Viedenského letiska.
Dnešným dňom sa končí lehota v ktorej mohli záujemci podať záväzné ponuky na kúpu insolventnej spoločnosti Niki. Podľa predbežných informácii tak spravili traja zo šiestich záujemcov - medzi nimi aj pôvodný vlastník Niki Lauda.
Ukončenie prevádzky rakúkej spoločnosti NIKI skomplikovalo len do vianoc cestu domov cca 40 000 cestujúcim, pričom časť z nich ostala vo svojej destinácii a musí hľadať alternatívny spôsob dopravy, ďalších približne 350 000 cestujúcich má zakúpené na lety v budúcom roku. Šance, že ich budú môcť využiť sú však minimálne, aj keď snahy o záchranu dopravcu naďalej prebiehajú.
Po tom čo nemecká Lufthansa stiahla svoju ponuku na prevzatie Nikoho, prišlo v podvečerných hodinách k rýchlemu vývoju situácie. Ešte večer bola podaná žiadosť na vyhlásenie konkurzného konania a dopravca je s okamžitou platnosťou insolventný, nakoľko Lufthansa zastavila financovanie prevádzky dopravcu. Niki tak s okamžitou platnosťou ukončil svoju prevádzku.
Do existenčných problémov sa môže už čoskoro dostať rakúsky dopravca Niki. Nemecká spoločnosť Lufthansa totiž po výhradách zo strany Európskej komisie stiahla ponuku prevziať dcérsku spoločnosť skrachovaného Air Berlinu. Vzhľadom na chýbajúcu likviditu tak môže Niki skončiť v likvidácii.
Bratislavské letisko sa môže v závere roka opätovne pochváliť dobrými prevádzkovými výsledkami. Kým počas prvých piatich mesiacov sa rast počtu cestujúcich takmer zastavil, tak od júna aj vďaka novým linkám Ryanairu sa letisko môže chváliť takmer každý mesiac historicky najlepším mesačným výsledkom. November nie je výnimkou a letisko sa môže pochváliť nárastom o 19% oproti roku 2016. Veľmi pozitívne sa vyvíjal aj počet letov či preprava nákladu.
Historicky prvý štrajk pilotov Ryanairu môže už čoskoro ochromiť jeho prevádzku vo viacerých štátoch. Najnovšie štrajkovú pohotovosť vyhlásili piloti Ryanairu v Nemecku, ktorých združuje odborová organizácia Vereinigung Cockpit (VC). Štrajkovať sa však chystajú aj piloti v ďalších krajinách.
Do priameho boja s írskym Ryanairom sa od leta 2018 pustí maďarský nízkonákladový dopravca Wizzair. Od 20. júna totiž Wizzair začne 7x týždenne lietať z Bratislavy na londýnske letisko Luton.
Gruzínske aerolínie od začiatku letného letového poriadku končia s letmi do Viedne a prekvapivo ich prekladajú do Bratislavy. Stali sa tak prvým dopravcom ktorý sa k takémuto kroku odhodlal.
As expected, the last flight of the Slovak Government Tupolev 154 with the registration OM-BYO is upon us. According to current information, the aircraft is set to depart in direction Košice on wednesday the 27th September at 15:00. The aircraft will after its last flight be placed into the aircraft museum of the Technical univercsity of Košice which is located directly at the premises of Košice airport.
Podľa predbežných informácii nás už zajtra opustí Tupolev 154 vládnej letky. Odlet dosluhujúceho lietadla registrácie OM-BYO do Košíc je zatiaľ plánovaný na stredu 27.9. o 15:00. Lietadlo vyrobené v roku 1989 tak skončí svoju aktívnu službu a stane sa trvalým exponátom Múzea letectva na košickom letisku.
Maďarský nízkonákladový dopravca zruší od 2. novembra letecké spojenie medzi Bratislavou a rumunským mestom Kluž. Linka ktorá bola počas letného letového poriadku prevádzkovaná 2x týždenne sa už na obdobie zimného letového poriadku nedá rezervovať a cestujúci boli už informovaný o tom, že ich let je zrušený. Vybrať si môžu medzi refundáciou alebo náhradným letom z Budapešti. Je otázne či rovnako ako v prípade spojení do Tuzly bude táto linka prevádzkovaná iba v lete alebo sa jedná o úplné zrušenie tejto linky.